גיוס עובדים לעסק

כל השלבים לגיוס עובדים טובים לעסק שלך.

  1. הגדרת תפקידים  –  כבעל עסק מחובתך המקצועית להגדיר תפקידים ברורים, עלייך למפות בצורה מדוייקת את התפקידים וההחלות שידרשו מהעסק. בהתאם להחלטות עלייך להגדיר תפקידים שונים איש שטח למכירת עסקאות, אחראי מחסן לסידור והפצת סחורה, מזכירה לקבלת טלפונים, מענה וטיפול ביומן, אנשי פיתוח, עיצוב וכו' בהתאם לסוג העסק שלך.
  2. הגדרת אחראי על גיוס העובדים, גיוס עובדים משמעו, פרסום מודעות דרושים או פנייה אל חברת השמה, מעבר על קורות החיים, סינון מועמדים,מענה לפניות, זימון לראיונות, ביצוע ראיונות, מתן תשובה למועמדים. באם העסק שלך בתחילת הדרך, אתה יכול לבצע את כלל התפקידים באופן עצמאי. אך במידה ואתה מעוניין בעזרה מומלץ לפעול ב2 מישורים. במישור הראשון להקצות משאב קיים מהארגון, מזכירה/פקידה/ אדם אחר שאתה סומך עלייו שיסייע לך בגיוס ואיוש המשרה. במישור השני אתה יכול לפנות אל חברת השמה שתסייע לך בכל תהליך הגיוס. החל ממיון קורות החיים, דרך סינון, מענה למועמדים וגם ראיון התאמה ראשוני. חברת ההשמה תשלח אלייך מועמדים העונים לדרישות המשרה שפרטתם ומתאימים ברמה גבוהה בכל הפרמטרים החשובים, ציפיות השכר מיקום גיאוגרפי ועוד.
  3.  במידה ואתם מבצעים את הליך הגיוס בעצמכם, נדרש מכם לפעול לפי השלבים הבאים .כתיבה וניסוח מודעת דרושים . עלייכם לזכור כי על כל משרה מתחרים מועמדים רבים וכי לא רק אתם מחפשים עובדים. ולכן תיאור המשרה צריך להיות אטרקטיבי ומושך . הדגישו את היתרונות, אם אתם מחפשים עובדים יצירתיים נסו להיות יצירתיים גם בתיאור המודעה. ובכך לייצר חיבה יתרה אצל המועמד היצירתי ולחילופין להרחיק את המועמדים הבנאליים . השארו קרובים כמה שיותר למציאות. ציינו מיקום גיאוגרפי עם יתרונות כגון: סמיכות לתחנת רכבת, קווי תחבורה ראשיים או מרחק נסיעה מערים מרכזיות.  אם העובדים במשרד צעירים ומגניבים ציינו זאת במודעה. הזמינו את המועמד להצטרף אל משפחתכם ולהיות חלק "ממשפחה צעירה ומגניבה"
  4. הפצת מודעת הדרושים –  את מודעת הדרושים עליכם להפיץ ברשתות חברתיות, באתרי דרושים ובכל מקום שמתאפשר לכם. מומלץ להתמקד ולפרסם במקומות עם קהל יעד פוטנציאלי. כך למשל אם אתם מחפשים כותב תוכן למשל. יש קבוצות יעודיות למשרות בתחום התוכן ברשת החברתית, פייסבוק. פרסום ממוקד בקבוצה יביא לכם מועמדים פוטנציאלים.דגשים חשובים לסיכום,  אם אתם רוצים לחסוך בפניות מיותרות- ציינו מראש במודעה שרק פניות רלוונטיות יקבלו מענה. ציינו שהמודעה פונה לגברים ונשים כאחד. ציינו צפיות שכר ושעות עבודה.
השארת תגובה