פתיחת חנות און ליין

יותר ויותר בעלי עסקים הבינו שאתר בלבד, או דף עיסקי ברשת חברתית כזו או אחרת אינם מספיקים כדי למכור. אם בעבר הלקוחות היו רואים את המבצעים בפרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק ובעקבותיו הגיעו לחנות, הרי שהיום כשההגבלות משתנות חדשות לבקרים הכי טוב, יעיל, מהיר ובטוח זה לפתוח חנות און ליין ולמכור דרכה.

חנות און ליין או חנות אינטרנט היא חנות ללא סניף ברחוב או במרכז קניות. זוהי חנות וירטואלית, עם עובדים וירטואליים וניתן לחלק אותה לשלושה תחומים:

חנות און ליין למכירת מוצרים כגון נעליים, תכשיטים, בגדים, חומרי יצירה, ספרים ועוד, קניית תרופות און ליין ועוד

חנות און ליין למכירת שירותים כגון ביטוחים, קורסים, סדנאות ועוד

חנות און ליין למכירת מזון ומשקאות כגון מאפיות בוטיק, יקבים, חנויות המתמחות בשוקולד ועוד

יתרונות של חנות און ליין

בפתיחת חנות און ליין קיימים מספר יתרונות:

  • החנות תמיד פתוחה וכך מתאפשרת ללקוחות גישה למוצר או לשירות שלכם 24 שעות ביממה
  • החנות מאפשרת גישה לקהל לקוחות גדול יותר
  • החנות מאפשרת ליצור פניה אל לקוחות ולהציע להם מוצרים או שירותים משלימים באמצעות דיוור
  • החנות מאפשרת לכם לספר בהרחבה על המוצרים וכך לחסוך ממכם טלפונים מטרידים עם שאלות מיותרות

אך היתרון הגדול והמשמעותי ביותר הוא החיסכון בעלויות החודשיות. כאשר עורכים השוואה בין עלויות של שכירות חודשית של חנות פיזית ותשלומים נלווים כמו ארנונה לעסקים וחשבון חשמל לעומת עלות של אחסון חנות באינטרנט ותפעולה, מגלים כי ההוצאות על חנות אינטרנט הן זולות בצורה משמעותית.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים למכור און ליין?

לפני הכל חשוב להבין האם יש לכם את היכולת לייצר, למכור בכמויות גדולות ולשלוח בכמויות גדולות. לדוגמה, צייר שמסיים ציור אחד בחצי שנה, לא יפתח חנות אם יש לו במחסן רק שלושה ציורים. הרי עד שיקים חנות אינטרנט מגוונת, יעבור זמן רב. לעומתו, צורפת שיש ברשותה כמאה פריטים ביניהם שרשראות, טבעות, עגילים וצמידים – תוכל בהחלט לפתוח חנות און ליין תוך מספר ימים.

הדבר הבא שתצטרכו לבדוק הוא: היכן הקהל שלכם נמצא? האם החנות שלכם פונה לקהל המקומי בישראל או לקהל הבין – לאומי? התשובה תיתן לכם מענה, האם כדאי לפתוח חנות און ליין באתר מכירות בין לאומי כמו אמזון או להשתמש דווקא באתר מכירות מקומי כמו מרמלדה מרקט

כמובן שיש עוד דברים נוספים שיש לבחון מראש כמו מערך שירות לקוחות ושירותי סליקה שעומדים בתקנים מקומיים ובינלאומיים. יש כמובן להתייחס לעיצוב החנות שלכם, אנו ממליצים להסתכל על מתחרים בתחום העיסוק שלכם, אם אתם מוכרים בגדים, תסתכלו על חנויות בגדים און ליין, מתכננים למכור מוצרי טואלטיקה ופארמה, תסתכלו על מתחרים מובילים כמו איפארמה וסופרפארם, תסתכלו על מתחרים בחול ולא רק בארץ.