ערן פולק נותן המלצות לבעלי עסק קטן בתחילת דרכם

אנשים רבים חולמים על הקמת עסק קטן, וקל להבין למה: למילה "עצמאי" יש קסם ובמיוחד עבור שכירים, פוטנציאל ההכנסות גבוה יותר ובנוסף עסק משלנו מאפשר הגשמה מלאה של כל היכולות שטמונות בנו והחלומות שלנו. הבשורות הטובות הן שבימינו, בזכות שלל טכנולוגיות חדשניות, קל יותר מבעבר להקים עסק קטן, שיצמח ויספק לנו נחת רבה – אבל מצד שני חשוב לזכור שמדי יום נסגרים עשרות עסקים, רובם קטנים. עסק שנאלץ לצאת מהמשחק הוא גם חלום שבור ובדרך כלל גם מקור להפסדים כספיים משמעותיים, ועל כן חשוב לפתוח את העסק באופן מושכל ובפרט להקשיב להמלצותיהם של אנשי עסקים מנוסים דוגמת ערן פולק מ-HAP.

שיווק ברשתות חברתיות

המלצה ראשונה לעסקים קטנים בראשית דרכם היא לשווק את עצמם דרך רשתות חברתיות. הבסיס לשיווק דיגיטלי אפקטיבי הוא כמובן אתר איכותי שמספק לגולשים חוויית משתמש מוצלחת, וכדי שקהל היעד הרלוונטי שלכם יכיר אותו, ואתכם, ה-SMO (ראשי תיבות של Social Media Optimization) הוא הפתרון הטוב ביותר.

יתרון אחד של שימוש ברשתות חברתיות למטרות עסקיות הוא העלות הנמוכה – ומן הסתם עסק צנוע שרק החל לבנות מאגר לקוחות לא יכול להרשות לעצמו להשקיע סכומי כסף גבוהים בשיווק ופרסום. יתרון שני הוא החיבור המידי ללקוחות הפוטנציאליים – פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר מובילות באופן טבעי לאינטראקציות משמעותיות עם הגולשים, ובעלי עסקים קטנים שמנצלים זאת להעמקת הקשר ויצירת מחויבות אצל הגולשים מגלים עד מהרה שזו דרך מצוינת לגדול ולהתבסס.

חשוב לציין שאמנם SMO ניתן לבצע גם בלי השקעה כספית גבוהה אבל כן כדאי להשקיע בכך זמן ובעיקר מחשבה – כדי ליצור תכנים יצירתיים ומעניינים שהגולשים ישמחו לשתף ובעצם לעזור לכם לפרסם את עצמכם. כמו כן חשוב ללמוד מעט את התחום כדי לבצע את השיווק באופן האופטימלי מבחינה טכנית.

באילו מקרים כדאי להסתייע בייעוץ מקצועי?

עוד המלצה של ערן פולק לבעלי עסקים קטנים בתחילת דרכם היא להסתייע באנשי מקצוע חיצוניים – לעתים שכירת שירותיו של יועץ עסקי עשויה להתגלות כהשקעה המשתלמת ביותר של העסק בכל הזמנים. ישנם מקרים שבהם כדאי להיעזר ביועץ בתחום ספציפי – למשל יועץ פיננסי מוכשר כשהמשאב העיקרי שחסר לעסק הוא הון – וישנם מקרים שבהם ייעוץ עסקי כללי הוא המפתח להתנהלות מיטבית לאורך כל הדרך.

לא בלי תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת

המלצה שלישית של ערן פולק מ-HAP, בעל הקרן המצליחה להשקעות נדל"ן, ואולי החשובה מכולן, היא לא לצאת לדרך ללא תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת, ואם כבר העסק כבר החל לפעול בלי תוכנית כזו להקדיש בהקדם האפשרי זמן ומחשבה לטובת בניית תוכנית כזו, ואפילו בעזרת אנשי מקצוע מנוסים. יש לכך 2 סיבות חשובות: ראשית, תוכנית עסקית מאפשרת למי ששוקל לפתוח עסק קטן לדעת האם יש לו היתכנות אמיתית – כלומר האם אכן יש סיכוי להצליח, לאורך זמן וגם במציאות עסקית תזזיתית שמקשה על כל העסקים ובפרט על אלה הקטנים ליהנות מיציבות ושגשוג ארוכי טווח.