נדלן מסחרי איך בוחרים

מתלבטים היכן להקים את משרדי העסק? האם לשכור קומה בבניין משרדים גבוה ומוכר או לבחור באופציה עם נוף לים הפתוח, על מה כדאי לשים דגש, מיקום מרכזי או חניה מרווחת. ומה לגבי הקמת המשרד בוילה במושב בשרון על זאת ועוד במאמר הבא.

 

כל עסק מתחיל יודע, כי המשרד הוא בעל חשיבות עליונה, כאשר המשרד קטן והיקף הפעילות מצומצם. המשרד יכול להתנהל גם מהמחשב האישי של בעל העסק. אך ברגע שהיקף הפעילות גדל, כמות העובדים גדלה, נדרש לאתר נדלן מסחרי ולהקים בו את משרדי העסק.

באופן טבעי, בעלי עסקים רבים מעדיפים את האופציה השכיחה, להתמקם בבניין משרדים גבוה ומוכר. מגדלי בסר, התאומים, עזריאלי אלו רק חלק מהשמות המוכרים. בעבר מיקום עסק במגדל משרדים מוכר וידוע, הייתה בהכרח מעידה על עסק מניב ומצליח.  עם השנים כמו תצורות שונות של מיקומי משרדים.

ההערכה לנוף ולטבע גדלה ויחד איתה הגיעו מיקומים במקומות פחות טרוויאלים אך עם הצלחה מסחררת. כך למשל ניתן לראות חברות שבוחרות לשכור וילה במושב או עיר במרכז הארץ, להפוך את חדרי הבית למשרדים, לאפשר חניה וחצר ופינת קפה עם דשא ופרחים ולא פח עם בדלי סיגריות וכסאות משרד מרופטים.

יש לציין כי מיקום משרד במושב בשפלה , מרוחק מקווי תחבורה ציבורית, יכול להתאים לעובדים שלא צריכים להעזר בתחבורה ציבורית. יחד עם לכל אותם עובדים שסולדים מהכביש הסואן והמון האדם העובד בערי המרכז, מיקום משרד במקום שקט, כשבחלון מצייצים ציפורים יכול להיות אלטרנטיבה נהדרת.

ומה לגבי המחיר? כמה יעלה להקים משרד בתוך וילה יוקרתית בהרצליה? האם השקט והשלווה משתלמים מבחינה כספית. כל מקרה לגופו. ישנם משרדים במגדלי יוקרה במרכז הארץ שהעלות החודשית עבור השכרת משרדים בתוספת שירותי אחזקה וניקיון גבוהה מאוד ויכולה להסתכם במאות אלפי שקלים.

השכרת וילה בהרצליה לצורך הקמת משרדים או אפילו קנייה של וילה יכול להוות אלטרנטיבה משתלמת יותר, כדאית יותר ובעיקר מפנקת יותר.